Facebook
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Dowiedz się więcej.
SŁOWO KLUCZOWE
BRANŻA
REGION

- Ilość otrzymywanych CV nie przekłada się na ich jakość, dlatego dla zwerbowania prawdziwych talentów przedsiębiorcy nie mogą zapominać o tworzeniu dobrego wizerunku firmy jako pracodawcy – stwierdza Joanna Bielecka-Gajos, Brand Manager Start People Professionals, Agencji Pracy i Doradztwa Personalnego.

Działania podejmowane przez przedsiębiorstwa, a służące budowaniu wizerunku organizacji zarówno wśród obecnych, potencjalnych jak i byłych pracowników (a także wśród głównych partnerów biznesowych i klientów) nazywane są employer branding. Choć termin znany jest od ponad 100 lat, to coraz większą popularność zdobywa od dekady.
Zarządzający firmami wiedzą, że pracownicy wpływają na budowanie przewagi konkurencyjnej firmy na rynku, a ci są świadomi swojej wartości. Dzięki temu przy wyborze pracy nie decydują się na pierwszego lepszego pracodawcę, tylko starają się dobrać miejsce zatrudnienia zgodne ze swoimi oczekiwaniami i wartościami.– dodaje Bielecka-Gajos.

Tym samym na znaczeniu nabiera właśnie działalność w sferze employer branding.
Ekspert agencji pracy przypomina, że według raportu Deloitte „Pierwsze kroki na rynku pracy” jednym z głównych źródeł nieformalnej, ale bardzo wiarygodnej informacji o firmie, są jej obecni pracownicy. Ich znajomi są potencjalnymi kandydatami do pracy, gdyż zazwyczaj reprezentują podobny poziom wykształcenia i doświadczenia.

Wyniki tego raportu pokazują też, że jedną z najważniejszych aspektów, decydujących o atrakcyjności pracy, jest możliwość rozwoju zawodowego. Bogata oferta szkoleniowa oraz dobra atmosfera - są obecnie najważniejszymi czynnikami przy wyborze pierwszej pracy, stwierdza Joanna Bielecka-Gajos.

Wizerunek pracodawcy opiera się nie tylko na działaniach wewnętrznych. Równie ważna jest odpowiednia komunikacja z otoczeniem zewnętrznym. Raport Deloitte potwierdza tezę, że wymarzonymi pracodawcami są firmy, które są znane z mediów i mają wysoki prestiż. Uważa tak 64 proc. respondentów badania. Warto zauważyć, że za najważniejsze medium, będące głównym źródłem informacji o firmie, uważa się obecnie Internet.

autor: wnp.pl

http://www.praca.wnp.pl/employer-branding-czyli-pracodawca-z-wizerunkiem,113958_1_0_0.php